- SAP S/4HANA Cloud ∙
Naším piatym projektom nasadenia SAP EWM bol obrovský projekt implementácie tohto systému skladového riadenia v 16 skladoch spoločnosti ČEZ a.s
Na prelome rokov 2023/2024 sme pomohli produktívne rozbehnúť 16 skladov spoločnosti ČEZ pri jednotlivých elektrárňach vrátane JE Temelín a Dukovany. Implementáciou SAP EWM sme nadviazali na 15 rokov fungovania riadených skladov v režime WM.
Podrobnosti o projekte sa môžete dočítať v tomto PDF dokumente.
O detaily k tomu rozsiahlemu projektu sme požiadali nášho WMS solution architekta Martina Prokopa:
Štart všetkých skladov prebehol v rovnakom okamihu ako štart novo skonvertovaného systému ERP zo SAP ECC na S/4HANA, takže formou „big bang“. Celkový projekt teda zahŕňal desiatky konzultantov všetkých možných modulov a tímov, z mnohých rôznych dodávateľských spoločností. Našou úlohou bolo v prostredí projektu konverzie na S/4HANA implementovať úplne nový systém riadených skladov, s podporou mobilných terminálov.
Sklady náhradných dielov majú svoje špecifiká. Je v nich pomerne malá obrátka, ale v rozhodujúci okamih je potrebné rýchlo vyskladniť presný diel, často aj konkrétne sériové číslo. Proces výdaja sme sa teda snažili maximálne optimalizovať a zrýchliť.Z pôvodných 4 krokov (MIGO výdaj, vytvorenie skladového príkazu a jeho výtlačok, samotné vychystanie a odovzdanie žiadateľovi, podpis výdajky) sme urobili jeden integrovaný proces. Od začiatku procesu skladník pracuje len s mobilným terminálom, neodchádza k počítaču a pod.
Takiež proces odovzdania materiálu žiadateľovi sme vyriešili cestou bez papiera, verifikáciou NFC zamestnaneckej karty priamo na termináli skladníka. Potešili nás potom prvé kladné ohlasy skladníkov počas podpory nábehu, keď sa priamočiarosť procesu začala prejavovať v praxi.
Špecifické riešenie sme ponúkli aj na skladovanie vo vežiach Kardexu, kde majú jednotlivé police premenlivú štruktúru skladových miest. Tie sa na každej polici skladajú voliteľným spojením segmentov v rastri 4×8.
Pomocou aplikácie na mobilnom termináli zobrazíme skladníkovi prehľad existujúcich skladových miest na danej polici. V rastri mu ukážeme polohu cieľového skladového miesta pre jeho zákazku uskladnenia. Umožníme prepnutie do editačného režimu, v ktorom skladník môže výberom rôznych kombinácií segmentov skladové miesto zväčšiť alebo zmenšiť, teda spojiť alebo rozdeliť.
Pri tom dôjde automaticky k zmazaniu prebytočného alebo vytvoreniu nového skladového miesta. Všetko prebieha v reálnom čase, na miestach so zásobou a kmeňové dáta skladových miest EWM sa synchronizujú so subsystémom Kardexu.

Medzi ďalšie výzvy projektu patrilo napríklad samotné zavedenie práce s mobilnými terminálmi v prostredí často topologicky zložitých skladov (napr. hrádza priehradnej nádrže) a bez možnosti stabilného wi-fi signálu.
V neposlednom rade sme riešili nutnosť zaistenia kontinuity skladových operácií počas produktívneho štartu. Na jednej z najväčších jadrových elektrární prebiehala práve plánovaná odstávka, teda situácia, pri ktorej je potreba náhradných dielov a ich rýchlej dostupnosti kritická.
Sme vďační zákazníkovi ČEZ, že sme mu mohli s týmto zložitým projektom pomáhať, a sme radi, že boli všetky sklady schopné efektívnej prevádzky bez našej priamej podpory už 14 dní po štarte.
ČEZ, a.s. je jednou z najväčších energetických spoločností v strednej a východnej Európe a popredným výrobcom a distribútorom elektriny v Českej republike. Spoločnosť bola založená v roku 1992 a odvtedy sa stala kľúčovým hráčom na európskom energetickom trhu. ČEZ vlastní a prevádzkuje rôzne typy elektrární, vrátane jadrových, uhoľných, vodných a obnoviteľných zdrojov energie.
Okrem výroby a distribúcie elektriny sa ČEZ zameriava na rozvoj nových energetických technológií, podporu energetickej účinnosti a implementáciu chytrých sietí. Skupina ČEZ tiež pôsobí v oblasti ťažby uhlia, obchodovania s emisnými kvótami a ponúka energetické služby pre domácnosti aj priemyselné podniky. Vďaka svojim inováciám a udržateľnému prístupu sa ČEZ radí medzi najvýznamnejšie energetické spoločnosti v Európe.
Napíšte nám, s čím by sme vám mohli pomôcť a kedy by vám vyhovovalo danú tému prediskutovať. Radi sa vám ozveme späť.